Flaga Unii Europejskiej
Flaga Unii Europejskiej

Etnodizajn. Przeszłość we współczesnej narracji

SPIS TREŚCI

QR Code https://edu.ariadna.bs.katowice.pl/?sciezki-edukacyjne=11595

Wstęp

Autorzy: Sylwia Kurcab, Danuta Cholewa, Małgorzata Pietrzak
Etap edukacyjny
Edukacja szkolna - Klasy IV-VIII
Przedmioty
Edukacja polonistyczna
Liczba jednostek lekcyjnych
1, 2-3

Wprowadzenie

Nauczyciel. wyjaśnia pojęcie strój ludowy. Określa funkcje stroju: praktyczny/użytkowy, społeczny, estetyczno-artystyczny, regionalny, rytualny, magiczny, materiał pomocniczy nr 1 – „Strój bytomski, Dress code”, materiał pomocniczy nr 3 – Czy i jak badać strój ludowy?, prosi uczniów o zastanowienie się nad funkcjami stroju ludowego. Zawiesza w klasie arkusze z definicjami, zadaniem uczniów jest dopasowanie pojęć do definicji. (materiał pomocniczy nr 2 – Funkcje stroju). Miniwykład prowadzony przez nauczyciela „Wpływ młody europejskiej na strój ludowy w XIX wieku”.

Licencja scenariusza
Domena publiczna
Udostępnianie scenariusza
Formularz zgłaszania błędu
Jeśli widzisz na tej stronie błąd, zgłoś go zespołowi redakcyjnemu.
Tytuł scenariusza, którego dotyczy zgłoszenie:
Etnodizajn. Przeszłość we współczesnej narracji
Czego dotyczy zgłoszenie:
Do kogo wysłać zgłoszenie?
Opisz błąd *